19 novembre 2021 | Local, Technologies propres, Méga données et intelligence artificielle, Fabrication avancée 4.0, Systèmes autonomes (Drones / E-VTOL), Conception et essais virtuels, Fabrication additive

Les brèves de l'actualité | 19 novembre 2021

Les brèves de l'actualités vous sont partagés par le Programme Accélérateur 360 - cliquer sur le document pour y avoir accès

https://www.aeromontreal.ca/accelerateur360.html

Sur le même sujet

  • Rencontre aérospatiale du temps des Fêtes

    18 novembre 2022

    Rencontre aérospatiale du temps des Fêtes

    Aéro Montréal est très heureuse de vous convier à cette dernière activité de l’année qui mettra les ESG et l'ÉDI au cœur des discussions. Quatre ateliers sont offerts en après-midi  Un souper, précédé d'un cocktail de réseautage, se tiendra en soirée Important: vous pouvez participer aux ateliers seulement, au souper seulement, ou aux deux. C'est votre choix!      13h00 à 17h00 // ATELIERS THÉMATIQUES (2 au choix) | Places limitées    01. Comprendre le changement climatique 02. Les impacts du changement climatique sur votre entreprise 03. Les fondations ÉDI 04. Révolution du travail : la santé et le mieux-être, des facteurs clé de succès  Pour s'inscrire     17h00 à 18h00 // RÉSEAUTAGE      18h00 à 20h30 // SOUPER DES FÊTES     Trois leaders partageront leurs perspectives lors d'un échange Isabelle Hudon Présidente et cheffe de la direction - BDC Anne-Marie Hubert Associée directrice, Est du Canada - EY   // Agira à titre de modératrice Andrée-Lise Méthot, O.Q. Fondatrice et associée directeure Cycle Capital     // Les entreprises innovantes de demain seront celles qui positionnent l’ÉDI au cœur de leurs stratégies. «Les niveaux élevés en matière d’égalité, de diversité et d’inclusion vont de pair avec davantage d’innovation, de productivité, de bons résultats, de recrutement et de fidélisation de recrues talentueuses et de bien-être au sein du personnel.» ONU, 6 avril 2022     // Pratiques exemplaires ÉDI  EN PRIMEUR : Nous profiterons de la soirée pour procéder au dévoilement de l’étude sur les pratiques exemplaires ÉDI commandée par Aéro Montréal et les recommandations de l’industrie aérospatiale. Antoine Mindjimba, Responsable national de la culture, la diversité, l’équité et l’inclusion chez EY Canada présentera les faits saillants de l’étude.     QUAND : Mercredi 14 décembre 2022 ATELIERS (50$) : 13h à 17h  RÉSEAUTAGE ET SOUPER (210$) : 17h à 20h30  OÙ : CLUB SAINT-JAMES / 1145 rue Union S'inscrire maintenant!     Nos partenaires         380, rue Saint-Antoine Ouest Bureau 3120 Montréal QC H2Y 3X7 Téléphone : 514 987-9330    ENVOYER À UN AMI   SITE WEB         

  • LES BRÈVES DE L'ACTUALITÉ | 17 JANVIER 2022

    18 janvier 2022

    LES BRÈVES DE L'ACTUALITÉ | 17 JANVIER 2022

    Les brèves de l'actualités vous sont partagés par le Programme Accélérateur 360 - cliquer sur le document pour y avoir accès https://www.aeromontreal.ca/accelerateur360.html

  • StartAéro 360 | Nouvelles du 07 juin 2021

    8 juin 2021

    StartAéro 360 | Nouvelles du 07 juin 2021

    Innovation Rolls-Royce (4 juin) Rolls-Royce has commenced testing components of a hybrid-electric aircraft propulsion system at a UK facility. The tests will support development of a 2.5-megawatt power generation system. Boeing ecoDemonstrator (3 juin) Boeing will continue its” ecoDemonstrator” programme in 2021, using a 737 Max 9 to evaluate new cabin sidewalls, 3D-printed cabin air vents, noise-reducing engine nacelles and a new firefighting chemical. The aircraft will also be used to evaluate flight-control technology, atmosphere-measuring equipment, and the use of biofuel. Pangea Aerospace (2 juin) Pangea Aerospace, startup espagnole, développe un moteur entièrement fabriqué en 3D et réutilisable. Elle a récemment achevé une levée de fonds de 3 millions d'euros, et a levé plus de 6 millions d'euros de fonds depuis sa création en 2018. La startup développe un concept de tuyère aerospike fabriqué en impression 3D en métal et qui utilise des carburants cryogéniques. NASA (28 mai) NASA has launched its Sustainable Flight National Partnership to advance the development of hybrid-electric propulsion for single-aisle commercial aircraft, including building a "full-scale technology demonstrator X-plane, to test and validate integrated systems and their benefits." Spatial Canadarm3 (2 juin) The government of Canada has announced that MDA will “design, manufacture, test, and deliver robotics interfaces” so that the Canadarm3 can operate on the NASA led Lunar Gateway. This component of Canadarm3 is referred to as the Lunar Gateway External Robotics Interfaces. Association européenne des industriels de l'espace (1 juin) Selon une étude de l'association européenne des industriels de l'espace, durant les dix dernières années, la construction européenne de satellites a dégagé́ un surplus net de 640 millions de dollars par an, 300 millions pour les services de lancement et 150 millions pour les ventes d'équipements et de systèmes spatiaux. Les industriels du spatial (satellites, lanceurs, équipements) ont exporté pour 23,1 milliards de dollars au cours de la dernière décennie. US Space Force (1 juin) The Space Force plans to award contracts this year for development of next generation launch capabilities. The Space Force's 2022 budget requests $221 million in research, development, test and evaluation funding for Next Generation Launch System (NSSL) investment. EarthDaily Analytics (31 mai) The Canadian Space Agency (CSA) has awarded EarthDaily Analytics, formerly UrtheCast, a $2 million Space Technology Development Program (STDP) contract to develop Synthetic Aperture Radar satellite on-board processing technology. Drones- Advanced Air Mobility Drone detection pilot project (3 juin) Ottawa International Airport has published an update on its drone detection pilot project that is due to end in December of this year. It is demonstrating two types of technology, radio frequency (RF) detection and micro Doppler radar. RF drone detection is provided by Indro Robotics and Remote Sensing and micro Doppler radar by QinetiQ. Embraer /Halo Aviation (1 juin) Halo Aviation has ordered 200 Embraer Eve electric vertical take-off and landing aircraft for future air taxi networks in the US and UK. Prior to the arrival of the Eve aircraft, Halo will rely on its Leonardo AW109 and AW169 helicopters, and Associated Aircraft Group's Sikorsky fleet. Aevum (30 mai) La startup Aevum a dévoilé le Ravn X, un drone de 25 tonnes mesurant 24 mètres de long pour une envergure de 18 mètres. Avec ses deux moteurs de fusée, il pourrait placer en orbite basse, via un lanceur de 150 kilogrammes de petits satellites, et ce, en moins de 3 heures. 95% des composants du Ravn X seraient réutilisables. Il effectuera sa première mission opérationnelle en 2022 avec la mise en orbite du satellite ASLON-45 au profit de la Space Force. Industrie Aérospatiale Boeing – China (3 juin) Boeing's CEO David Calhoun is again calling on the US government to normalise trade relations with China, which accounts for a vast portion of Boeing's historic and potential aircraft sales. Between 2010 and 2015, Boeing delivered nearly 600 aircraft to Chinese customers, or about 15% of its total deliveries during the period. GKN Aerospace (3 juin) GKN Aerospace has delivered the first fully integrated wings, empennage and EWIS for the Eviation Alice all-electric aircraft. The build and assembly took place at the GKN Aerospace Global Technology Centre in Bristol. Products were manufactured in the UK and Holland. Boeing /B777-9 (3 juin) Several airlines that ordered the Boeing 777-9 (777X) have voiced concerns over its promised performance. Emirates warned Boeing last week that it will reject the aircraft if it does not fully meet specification. The issues centre around the GE Aviation GE9-X engine which should deliver 10% lower fuel consumption compared to previous versions. GE Aviation (2 juin) GE Aviation recently broke ground in Beavercreek, Ohio on its new lean engine component manufacturing facility for aviation and aero derivative applications. The 280,000 square foot facility is expected to be fully operational by the end of 2022. It will consolidate manufacturing and technology development into one facility from the current seven. Pratt & Whitney (2 juin) Pratt & Whitney has said that its near-term focus is “improving the architecture” of the geared turbofan (GTF) engine, and possibly developing larger variants, while waiting for future low-emission technologies to mature. This may include the introduction of materials such as Ceramic Matrix Composites (CMC) in the turbine section. It and other Raytheon Technologies companies are also developing electric propulsion and hydrogen fuel technologies. The objective is to offer a clean-sheet powerplant when Airbus, Boeing and other airframers request it. IMA Dresden /Applus+ (27 mai) Barcelona based testing and certification company Applus+ has bought the materials testing laboratory IMA Dresden which works closely with the aerospace sector in structural and materials testing and has a comprehensive list of accreditations. Mecachrome (26 mai) Mecachrome has recently completed a fundraising round. It has benefited from a State guaranteed loan from its banks with a financing of €60 million. The transaction will be performed by the main shareholder Ace Management through a dedicated fund combining the holdings of the Aerofund funds and the Fonds de solidarité FTQ (« Fonds »), as well as by Bpifrance, the group's longstanding shareholder. They will together bring €50 million in equity to Mecachrome alongside the financing provided by its banking partners under a PGE (prêt garanti par l'Etat ).

Toutes les nouvelles