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August 23, 2021 | Local, Clean technologies, Autonomous systems (Drones / E-VTOL)

RCbenchmark Rebrands as Tyto Robotics

We are pleased to share with you the exciting news of our company name change to Tyto Robotics. Our industry has changed a lot since we announced the Series 1580 project six years ago. We now serve customers with much more advanced UAVs, large aerial vehicles...

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  • Montréal Inc | Informations utiles 06 avril

    April 7, 2020

    Montréal Inc | Informations utiles 06 avril

    Afficher le courriel dans votre navigateur Read this email in English Chaque lundi, on vous accompagne dans cette infolettre conjointe de Montréal inc., Bonjour Startup Montréal, Maison Notman et OSMO ! Découvrez nos initiatives, celles de l'écosystème, ainsi que des articles qui font du bien. Nos initiatives conjointes Mercredi 8 avril, 14h Comme tous les mercredis, rejoignez-nous pour le prochain webinaire animé par Patrick Gagné, entrepreneur en série, PDG d'OSMO et co-fondateur de Bonjour Startup Montréal. Pour cette 4e édition, nous assisterons aux témoignages inspirants d'entrepreneurs à succès. Segment 1 : Entrepreneur au coeur de l'action - Dominic Gagnon, co-fondateur et CEO de Connect&Go. Face à la crise, cet entrepreneur à succès a su pivoter en adaptant sa technologie pour lutter contre le coronavirus. Segment 2 : S'adapter à la nouvelle réalité - Wissam Abirashed, 4 ans de télétravail chez InVision et maintenant ingénieur sénior chez GitHub qui nous parlera de ses bonnes pratiques pour créer une culture d'entreprise à distance. Segment 3: Les dernières mesures et initiatives INSCRIPTION POUR VISIONNER L'ENREGISTREMENT DU WEBINAIRE DU 1 AVRIL Jeudi 9 avril 14h Bonjour Startup Montréal et Montréal inc. convient les fondateurs de startups à participer à un webinaire sur la gestion des ressources humaines. Comment faire face aux enjeux de ressources humaines pendant la Covid-19 ? Quels sont les moyens ou actions pour vous aider dans cette situation ? Comment comprendre les mesures d'aide et les gérer au sein de votre équipe? Comment bien gérer des mises à pieds et en minimiser les impacts? Un atelier virtuel avec Martin Larivière, entrepreneur et consultant en gestion, et Alexandre Tremblay-Michaud, consultant RH pour les startups et PME, animé par Naouel Hanani, directrice des opérations, Montréal inc. INSCRIPTION Jeudi, on parle RH ! Bonjour Startup Montréal a le plaisir de vous convier à deux webinaires qui répondront à vos questions sur les gestion des ressources humaines en temps de crise : Jeudi 9 avril 11h Lors de ce webinaire présenté en partenariat avec OSMO, Cynthia et David, tous deux membres de Sourcinc, présenteront les nombreuses possibilités pour optimiser son recrutement pendant ce contexte exceptionnel mais aussi anticiper la relance. Ils partageront des méthodologies de recrutement réactif vs proactif, les outils pertinents du moment, les processus d'évaluation à distance, etc. INSCRIPTION Retour sur le Webinaire - COVID 19 Jeudi dernier, Bonjour Startup Montréal, Montréal inc. et Startup en Résidence Desjardins organisaient un webinaire animé par Marie-Pier Boivin, doctorante en psychologie organisationnelle, experte en santé et bien-être au travail. Elle nous a expliqué comment identifier, isoler et combattre les sentiments de stress, anxiété et déprime que nous pouvons ressentir pendant cette période. REPLAY Webinaire Zù - COVID-19 : Gérer vos affaires gouvernementales Le 3 avril dernier, Patrick Gagné PDG d'OSMO et co-fondateur de Bonjour Startup Montréal a été l'animateur et a répondu aux questions lors du webinaire de Zù qui invitait Dany Renauld, vice-président et chef des opérations de Pilote à témoigner de son expertise. VOIR LES PROCHAINS WEBINAIRES ZÙ Nos ressources Cette page rassemble les informations relatives aux mesures prises par différentes instances gouvernementales pour assurer la résilience économique en lien avec la COVID-19. Au fur et à mesure que la situation évolue, nous mettons à jour cette section afin que la communauté startup puisse trouver un maximum de réponses aux questions et inquiétudes. CONSULTER LA PAGE Une page regroupant les questions les plus fréquemment posées et des pistes de réponses proposées par des conseillers spécialisés. CONSULTER LA PAGE Consultez et partagez toutes les ressources, questions, inquiétudes que vous avez dans ce document collaboratif, ouvert à tout l'écosystème ! CONSULTER LE DOCUMENT Posez toutes vos questions à nos experts Vous êtes entrepreneur et souhaitez réviser votre modèle d'affaires pour l'adapter aux besoins actuels? Nous avons une cinquantaine d'experts que nous mettons à votre disposition pour vous aider. Il suffit de demander une rencontre à coach@montrealinc.ca et le service est SANS frais ! Expertises de nos bénévoles : affaires juridiques, communications, comptabilité, gestion des opérations, marketing, RH, croissance, intelligence artificielle, développement des affaires... et bien d'autres ! *Tous les experts ont signé une entente de confidentialité des informations reçues et sont tenus de déclarer tout conflit d'intérêts. EN SAVOIR PLUS Échangez sur la chaîne #covid-19 du slack Bonjour Startup Montréal! Rejoignez-nous sur Slack! Initiatives de soutien de l'écostème Le Panier Bleu Une initiative soutenue par le gouvernement du Québec pour dynamiser le commerce local. Proposant un répertoire complet des commerçants locaux partout dans la province, il va bientôt s'accompagner d'un moteur de recherche pour permettre de repérer les produits vendus et ainsi simplifier comme jamais l'achat local. PLUS D'INFOS Futurpreneur Plusieurs mesures sont mises en place, autant des ajustements financiers que des mesures d'accompagnement dont un programme de financement de 20 000$, pour les entrepreneurs issus d'organismes qualifiés PLUS D'INFOS LeCoude MAIN LeCOUDE est un plan d'action déployé par le Mouvement des Accélérateurs en Innovation du Québec en collaboration avec les accélérateurs du Québec dans le contexte de la crise économique actuelle. Un baromètre est mis à jour hebdomadairement sur la base d'un questionnaire. Pour inscrire votre entreprise au baromètre, vous pouvez remplir le questionnaire. PLUS D'INFOS CDPQ La Caisse de dépôt et placement du Québec met 4 milliards dans une enveloppe qui servira à appuyer les entreprises québécoises temporairement affectées par la COVID-19. PLUS D'INFOS Lightspeed Local : maintenir les entreprises locales en vie pendant la COVID-19 Lightspeed offre trois mois gratuits sur ses solutions de commerce en ligne, de livraison et de programmes de fidélité aux commerçants particulièrement touchés par les récentes restrictions sanitaires liées à la crise de la COVID-19. La compagnie rembourse par ailleurs les achats de ses employés auprès de clients Lightspeed pour un montant maximal de 500 $. PLUS D'INFOS The Help List Une base collaborative de données pour les startups canadiennes développée par Prospect pour aider les startups à s'adapter à la nouvelle réalité de la COVID-19 en partenariat avec You X Ventures. PLUS D'INFOS Vous avez vu ou lancé des initiatives positives? Envoyez-les nous, et nous les partagerons! Ces lectures qui font du bien MAIN, L'économie de “l'après” est déjà en marche, soutenons-la - MAIN 5 Key Insights About the Impact of Coronavirus on Global Startup Ecosystems - Startup Genome Créer un nouveau jeu pour enfants en 5 jours en plein Coronavirus, cette entrepreneure l'a fait - Urelles Une start-up en mode solution pour sa survie - Le Journal de Montréal 5 entreprises ingénieuses en temps de crise - L'actualité Alimentaire Donner 500$ à ses employés pour qu'ils achètent local - Le Devoir Suivez-nous! Follow us! Copyright © 2020 Montréal Inc., All rights reserved. Vous recevez ce courriel car vous êtes abonné à l'infolettre Montréal inc. Our mailing address is: Montréal Inc. 1550, rue Metcalfe, bur. 603 Montréal, Qc H3A 3P1 Canada Add us to your address book Want to change how you receive these emails? You can update your preferences or unsubscribe from this list.

  • Parcours entrepreneurial en cybersécurité
  • Plunge in air traffic will deeply impact demand for new aircraft

    April 15, 2020

    Plunge in air traffic will deeply impact demand for new aircraft

    Manfred Hader SENIOR PARTNER, CO-HEAD OF GLOBAL AEROSPACE & DEFENCE PRACTICE Hamburg Office, Central Europe +49 40 37631-4327 Plunge in air traffic will deeply impact demand for new aircraft The COVID-19 pandemic has the potential to trigger a global economic crisis of significant dimensions, affecting all industries. One of the industry sectors in the eye of the coronavirus storm is aerospace. Global air traffic has been brought to an almost complete standstill by the COVID-19 outbreak. While air traffic has consistently shown a solid recovery from previous crises, the debate is wide open about how traffic will recover following the current crisis and what this will mean for the civil aircraft manufacturing industry, the supply chain and aftermarket support businesses. Previous crises like 9/11, SARS or the financial crisis of 2008/09 all demonstrated a recovery along V- or U-shaped curves back to the pre-crisis growth path. As COVID-19 is a fully global crisis of unprecedented magnitude, we need to consider whether we might see an L-shaped recovery with consistently lower levels of air traffic and permanently slower growth after the crisis. The debate is fueled by two questions for which there is no real precedent to extrapolate from but which could be transformational for the industry: What is the magnitude of the COVID-19 crisis, and will it change the way we perceive air transport? Will the crisis highlight obsolete industry structures and cause the bubble of huge aircraft orderbooks to burst? This article discusses three key questions: 1. How deep will the crisis be for aviation, and how long will it last? We examine different scenarios for global air traffic development in the coming years. 2. What will be the impact on the aerospace industry? We derive the impact of these scenarios on the demand for new aircraft and MRO (maintenance, repair and operations). 3. What needs to be done to manage the crisis? We discuss what the aerospace industry could look like in a post-COVID-19 world and what measures need to be taken to mitigate risks and capture opportunities. 1. How deep will the crisis be and how long will it last? The magnitude of the air traffic crisis can be characterized by four key indicators: The longer the restrictions last, the more airlines will run out of liquidity, leading to bankruptcies, nationalizations or consolidation, hence causing an irreparable change in the industry landscape and customer structure for aircraft manufacturers. Moreover, the longer the restrictions last, the greater the possibility that temporary behavioral changes imposed by the pandemic may become permanent (e.g. reduction of business travel as a result of increased digital communication). Once the air travel restrictions are lifted, the time to recovery will be impacted by potential new outbreaks of the disease, leading to recurrent waves of further travel restrictions and hence fluctuating travel volume at lower levels. The combination of a long duration of travel restrictions and repeated outbreaks over an extended period of time might lead to a "new normal", with global air traffic volumes settling at a lower level – an effect that has never occurred before in the history of commercial aviation. The combination of a long duration of travel restrictions and repeated outbreaks over an extended period of time might lead to a "new normal", with global air traffic volumes settling at a lower level – an effect that has never occurred before in the history of commercial aviation. 3. What needs to be done to manage the crisis? It can already be anticipated that the post-crisis aerospace industry will not look like it did before the crisis: Significant downsizing of operations is to be expected for both OEMs and suppliers – the industry will need to offset the resulting loss of scale with a step up in efficiency, potentially taking advantage of the crisis to take actions that would be unpalatable in easier times. Weaker suppliers (e.g. those with heavy exposure to the B737, more aftermarket exposure and less counter-cyclical defense business) will come under severe financial pressure. A significant consolidation of the industry by companies with strong balance sheets must be expected, either to take advantage of distressed assets or to bail out suppliers to safeguard the stability of their supply chain. One of two possible post-crisis industry models could emerge: 1. A more OEM-centric industry model whereby the OEMs consolidate key parts of the supply chain to stabilize and rationalize it. 2. A more balanced industry model between OEMs and key Tier-1 suppliers, where the Tier-1s have consolidated even more, amassed scale and are now on a level playing field with the OEMs. As the aerospace industry relies on a highly interconnected and mutually dependent supply chain, the crisis needs to be managed on two levels in parallel: On an individual company level, cash will be king. Protecting cash positions will be key to ensuring survival while managing the ramp-down, stabilizing and securing the supply chain and seizing opportunities in the market – we may therefore expect a cash squeeze in May and June as new production schedules become established but activities have not yet been rationalized. Preparing for the "new normal", rightsized and potentially repositioned operations must start immediately. To this end, the company's strategy, its industrial footprint and operating model, needs to be reviewed and a blueprint developed to fit with the "new normal" and provide the right framework for short-term actions and strategic moves. At industry level, companies and governments will need to work closely together to ensure that key industrial capabilities do not fall through the cracks, as this would put the whole industry at risk. Therefore, the industry will have to: Quickly reach a consensus on the "new normal" production rates Define a joint plan for how to transform the industry from its status quo to the "new normal" level Identify at-risk elements in the transition process and develop plans to support them Once this picture is clear, government support may need to be called upon to safeguard the short-term functioning of the industry and help manage the transition to the "new normal" for this strategically important sector. https://www.rolandberger.com/en/Point-of-View/COVID-19-How-we-will-need-to-rethink-the-aerospace-industry.html

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