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September 9, 2022 | Local, Autonomous systems (Drones / E-VTOL), Virtual design and testing

Lancement du projet VRDrone

Lancement du projet VRDrone : Plate-forme de réalité virtuelle pour la lutte contre les marées noires L'objectif de ce projet vise à doter le Canada, ...

https://www.linkedin.com/posts/consortium-de-recherche-et-innovation-en-aerospatiale-au-quebec_lancement-du-projet-vrdrone-plate-forme-activity-6973706506802188288-3hDl/

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  • N'attendez plus pour soumettre votre candidature au Concours Gilles-Demers ! ✈️

    July 23, 2021

    N'attendez plus pour soumettre votre candidature au Concours Gilles-Demers ! ✈️

    ENGLISH VERSION CONCOURS GILLES-DEMERS 2021 Déposez votre candidature Date limite : 26 septembre 2021 DÉMARQUEZ-VOUS! Les Prix Gilles-Demers visent à reconnaitre le leadership et l'excellence des PME aérospatiales du Québec. Ce concours favorise le développement des acteurs de la grappe aérospatiale du Québec en valorisant des PME québécoises faisant preuve de leadership dans les domaines clés tels que la création de richesse et le rayonnement, l'engagement envers l'innovation ou encore le développement des affaires et l'internationalisation. DES DISTINCTIONS PRESTIGIEUSES! Pour cette quatrième édition, quatre catégories sont ouvertes à la candidature : Création de richesse et rayonnement Engagement envers l'innovation Développement des affaires et internationalisation Le Grand Prix sera remis à l'entreprise s'étant illustrée de façon équilibrée dans les trois catégories fondatrices UNE VISIBILITÉ EXCEPTIONNELLE La visibilité qu'offre le concours permettra à votre entreprise de : Se positionner comme faisant partie des leaders de son industrie Augmenter sa renommée Profiter d'une visibilité médiatique VOUS SOUHAITEZ EN APPRENDRE DAVANTAGE SUR LE CONCOURS ? Visitez sans plus attendre la page de l'événement ou contactez Anouk Wawrzyniak, Directrice, Croissance (anouk.wawrzyniak@aeromontreal.ca ; 514 987-9338). En apprendre plus sur le concours N'attendez plus pour saisir l'opportunité qui vous est donnée de positionner votre entreprise parmi les plus PERFORMANTES du Québec! S'INSCRIRE Grand partenaire de l'évènement AÉRO Montréal 380, rue Saint-Antoine O., bureau 3120 Montréal, Québec, Canada H2Y 3X7

  • Plunge in air traffic will deeply impact demand for new aircraft

    April 15, 2020

    Plunge in air traffic will deeply impact demand for new aircraft

    Manfred Hader SENIOR PARTNER, CO-HEAD OF GLOBAL AEROSPACE & DEFENCE PRACTICE Hamburg Office, Central Europe +49 40 37631-4327 Plunge in air traffic will deeply impact demand for new aircraft The COVID-19 pandemic has the potential to trigger a global economic crisis of significant dimensions, affecting all industries. One of the industry sectors in the eye of the coronavirus storm is aerospace. Global air traffic has been brought to an almost complete standstill by the COVID-19 outbreak. While air traffic has consistently shown a solid recovery from previous crises, the debate is wide open about how traffic will recover following the current crisis and what this will mean for the civil aircraft manufacturing industry, the supply chain and aftermarket support businesses. Previous crises like 9/11, SARS or the financial crisis of 2008/09 all demonstrated a recovery along V- or U-shaped curves back to the pre-crisis growth path. As COVID-19 is a fully global crisis of unprecedented magnitude, we need to consider whether we might see an L-shaped recovery with consistently lower levels of air traffic and permanently slower growth after the crisis. The debate is fueled by two questions for which there is no real precedent to extrapolate from but which could be transformational for the industry: What is the magnitude of the COVID-19 crisis, and will it change the way we perceive air transport? Will the crisis highlight obsolete industry structures and cause the bubble of huge aircraft orderbooks to burst? This article discusses three key questions: 1. How deep will the crisis be for aviation, and how long will it last? We examine different scenarios for global air traffic development in the coming years. 2. What will be the impact on the aerospace industry? We derive the impact of these scenarios on the demand for new aircraft and MRO (maintenance, repair and operations). 3. What needs to be done to manage the crisis? We discuss what the aerospace industry could look like in a post-COVID-19 world and what measures need to be taken to mitigate risks and capture opportunities. 1. How deep will the crisis be and how long will it last? The magnitude of the air traffic crisis can be characterized by four key indicators: The longer the restrictions last, the more airlines will run out of liquidity, leading to bankruptcies, nationalizations or consolidation, hence causing an irreparable change in the industry landscape and customer structure for aircraft manufacturers. Moreover, the longer the restrictions last, the greater the possibility that temporary behavioral changes imposed by the pandemic may become permanent (e.g. reduction of business travel as a result of increased digital communication). Once the air travel restrictions are lifted, the time to recovery will be impacted by potential new outbreaks of the disease, leading to recurrent waves of further travel restrictions and hence fluctuating travel volume at lower levels. The combination of a long duration of travel restrictions and repeated outbreaks over an extended period of time might lead to a "new normal", with global air traffic volumes settling at a lower level – an effect that has never occurred before in the history of commercial aviation. The combination of a long duration of travel restrictions and repeated outbreaks over an extended period of time might lead to a "new normal", with global air traffic volumes settling at a lower level – an effect that has never occurred before in the history of commercial aviation. 3. What needs to be done to manage the crisis? It can already be anticipated that the post-crisis aerospace industry will not look like it did before the crisis: Significant downsizing of operations is to be expected for both OEMs and suppliers – the industry will need to offset the resulting loss of scale with a step up in efficiency, potentially taking advantage of the crisis to take actions that would be unpalatable in easier times. Weaker suppliers (e.g. those with heavy exposure to the B737, more aftermarket exposure and less counter-cyclical defense business) will come under severe financial pressure. A significant consolidation of the industry by companies with strong balance sheets must be expected, either to take advantage of distressed assets or to bail out suppliers to safeguard the stability of their supply chain. One of two possible post-crisis industry models could emerge: 1. A more OEM-centric industry model whereby the OEMs consolidate key parts of the supply chain to stabilize and rationalize it. 2. A more balanced industry model between OEMs and key Tier-1 suppliers, where the Tier-1s have consolidated even more, amassed scale and are now on a level playing field with the OEMs. As the aerospace industry relies on a highly interconnected and mutually dependent supply chain, the crisis needs to be managed on two levels in parallel: On an individual company level, cash will be king. Protecting cash positions will be key to ensuring survival while managing the ramp-down, stabilizing and securing the supply chain and seizing opportunities in the market – we may therefore expect a cash squeeze in May and June as new production schedules become established but activities have not yet been rationalized. Preparing for the "new normal", rightsized and potentially repositioned operations must start immediately. To this end, the company's strategy, its industrial footprint and operating model, needs to be reviewed and a blueprint developed to fit with the "new normal" and provide the right framework for short-term actions and strategic moves. At industry level, companies and governments will need to work closely together to ensure that key industrial capabilities do not fall through the cracks, as this would put the whole industry at risk. Therefore, the industry will have to: Quickly reach a consensus on the "new normal" production rates Define a joint plan for how to transform the industry from its status quo to the "new normal" level Identify at-risk elements in the transition process and develop plans to support them Once this picture is clear, government support may need to be called upon to safeguard the short-term functioning of the industry and help manage the transition to the "new normal" for this strategically important sector. https://www.rolandberger.com/en/Point-of-View/COVID-19-How-we-will-need-to-rethink-the-aerospace-industry.html

  • Nouvelles Montréal Inc. | Informations utiles !

    March 24, 2020

    Nouvelles Montréal Inc. | Informations utiles !

    Nouvelles Montréal inc. Infolettre | 23 mars 2020 Voir ce courriel dans votre navigateur Read this email in English Montréal inc. réunit ses forces avec celles de Bonjour Startup Montréal, la Maison Notman et OSMO pour offrir des ressources, du soutien et des initiatives d'impact pour les entrepreneurs en ce temps de crise. Nous vous enverrons dorénavant deux infolettres par semaine, une les lundis pour vous informer des actions mises en place par nous et d'autres acteurs de l'écosystème, une deuxième les jeudis pour vous tenir au courant des derniers développements sur le plan économique et des mesures d'aide mises en place pour les entreprises. Nos initiatives conjointes Webinaire, mercredi 25 mars, 14h Patrick Gagné, CEO d'OSMO et co-fondateur de Bonjour Startup Montréal, présentera les dernières mesures gouvernementales et échangera avec vous à propos des défis vécus actuellement par les jeunes entreprises. Inscription Replay du Webinaire du 18 mars Documents de présentation Page Web Bonjour Startup Montréal Cette page rassemble les informations relatives aux mesures prises par différentes instances gouvernementales pour assurer la résilience économique en lien avec la maladie à coronavirus (COVID-19). Au fur et à mesure que la situation évolue, nous mettons à jour cette section afin que la communauté startup puisse trouver un maximum de réponses aux questions et inquiétudes. Consulter la page Web Document collaboratif de ressources Consultez et partagez toutes les ressources, questions, inquiétudes que vous avez dans ce document collaboratif ouvert à tout l'écosystème ! Consulter le document Réseau de coachs en soutien aux entrepreneurs Êtes-vous aux prises avec des questions telles que : Comment gérer mon cash-flow? Comment profiter des mesures économiques actuelles? Comment générer des opportunités avec ce qui se passe? Comment tout restructurer avec mon équipe? Est-ce que je prends les bonnes décisions? Vous n'êtes pas seuls. Nos coachs bénévoles expérimentés sont là pour répondre à vos questions SANS FRAIS. Simplement nous contacter à coach@montrealinc.ca en nous précisant vos besoins. Notre équipe de conseillers vous mettra en lien avec la ressource adaptée. Plus d'information Communauté startup sur Slack Consultez et partagez toutes les ressources, questions, inquiétudes que vous avez dans ce document collaboratif ouvert à tout l'écosystème ! Rejoindre la communauté Activités Mtl inc. reportées Prenez note que les activités suivantes sont suspendues: Programme Entreprendre au féminin 5@8 Peer 2 Peer Offre combinée Rive-Sud SIAL (salon reporté au 5, 6 et 7 août 2020) Ateliers Nous réfléchissons présentement à d'autres façons de vous proposer ces contenus et reviendrons vers vous bientôt. L'écosystème en action ! Cook it et Pur Vodka - Cook it et Pur Vodka s'allient pour offrir 6000 repas aux professionnels de la restauration Pop Up Solidaire - Marché virtuel qui a lieu du 23 mars au 12 avril, et qui encourage les artisans d'ici. CHK PLZ - CHK PLZ propose à travers son application des cartes-cadeaux afin d'aider les restaurants dans leur cash flow. Livescale - Livescale ouvre gratuitement sa technologie de diffusion de vidéo en direct sur les réseaux sociaux MAIN - Les accélérateurs d'entreprises du Québec se mobilisent autour d'un plan d'action pour soutenir les startups affectées par le ralentissement économique mondial Remplissez leur sondage ici La Piscine - Service de coaching en ligne adapté à la crise de la COVID-19. Pour rester à l'affût des intitatives voici une liste de groupes Facebook pertinents Vous avez vu ou lancé des initiatives positives? Envoyez-les nous et nous les partagerons ! Ces articles qui font du bien COVID-19: «Accrochez-vous, c'est fini en Chine», dit un entrepreneur québécois - Les Affaires Des chercheurs québécois testeront un médicament contre les complications graves - La Presse Un pharmacien conçoit un outil de triage web gratuit - La Presse Une équipe québécoise écourtera le dépistage de la COVID-19 - UdeM Nouvelles ‘It's okay to be scared': Norway PM holds children-only COVID-19 press conference - SBS News

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